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The treasurer will oversee the financial matters of the charity in line with good practice and in accordance with the governing document and legal requirements and report to the board of directors at regular intervals about the financial health of the organization. The treasurer will ensure that...
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Un organisme de bienfaisance enregistré doit tenir des livres et des registres satisfaisants afin que l'ARC puisse vérifier les reçus officiels de dons délivrés, ainsi que les revenus et les dépenses. Cette vidéo présente un cadre pour l'organisation des livres et registres dans des catégories...
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Each year not-for-profit organizations establish an annual budget. In most instances, budgeted expenses are closely tied to budgeted revenues – in other words, what comes in goes out, in the form of services to your members, donors and/or stakeholders. Any excess of revenue over expense...
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Disponible aussi en anglais sous le titre: Completing the registered charity information return
Disponible en version électronique
"Avis au lecteur : Utilisez ce guide pour remplir le formulaire T3010 (13), Déclaration de renseignements des organismes de bienfaisance enregistrés, pour les...
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Part of the "Ten things every board member needs to know" series.
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Contents
Introduction
Budgets
Asset Management
The Use of Fund Accounting
Summary
Bibliography
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Guide developed for UK charities (N.B. any legal guidelines may not be applicable in the Canadian context) offering a clear and thorough outline of what to cover in a charity investment policy. It includes a model template and best practice examples for different types of organizations. It is...
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